FORENINGSPORTAL Foreninger i Os

Os damekor

Koret vårt endret status fra blandakor til damekor januar 2018. Os blandakor ble stiftet i 1985, og var et flott og aktivt kor.

Koret slet etter hvert med rekruttering av mannsstemmer, og det ble derfor  naturlig å danne et rent damekor.
Korets dirigent er Gro Kjelleberg Sollie. Hun har vært vår dirigent i 6 år, og kommer opprinnelig fra Nordmøre. I tillegg til å være musikkpedagog er hun en dyktig utøver innen vokal folkemusikk.

Vi har korøvelse hver onsdag, og her møtes 22 sangglade damer til et av ukas høydepunkt. Vår inspirerende og tålmodige dirigent lokker frem både latter og smil, og får alle til å føle seg vel.
Hver korsanger er unik og like viktig for helheten i koret! Vi er aktiv i lokalmiljøet, og har ambisjoner om turer både i inn og utland.
Vi er i startgropa som nytt damekor med nytt repertoar og stadig nye medlemmer.

Vi gleder oss til fortsettelsen!

916 45 256 /

solrun.ryen@os.kommune.no

kor.no/om-oss/S%C3%B8r--og-%C3%98stlandet/NK-%C3%98sterdalen/Os%20Damekor%20(%C3%98STERDALEN)

www.facebook.com/osdamekor/